Shine Denmark ApS
Fiolstræde 17b
1171 København K
CVR-nr.: 33239106
E-mail: asbu@ageras.com
Denne aftale indeholder følgende handelsbetingelser (herefter kaldet "Betingelserne") gælder for alle produkter, der bliver solgt på www.taxhelper.dk/business og sub-domæner af denne (herefter samlet kaldet "Hjemmesiden") af Shine Denmark ApS (herefter kaldet "Virksomheden"), som brugere heraf (herefter kaldet "Brugere" eller “Kunder”) måtte købe.
De produkter, der bliver solgt fra Hjemmesiden (herefter "Produkt"), er afhængige af Brugerens input og valg, hvorfor eventuelle fejl i Brugerens input eller valg ikke er Virksomhedens ansvar. Brugeren kan dog rette henvendelse til Virksomheden på asbu@ageras.com, for at få ændret en fejlindtastning, hvis rettelse stadig er muligt.
Alle priser på Hjemmesiden er i danske kroner (DKK). Alle priser er eksklusiv moms. Kunden accepterer, at Virksomheden må trække penge fra Kundens tilgængelige betalingsmetoder i overensstemmelse med prisen for Produktet.
Prisen for TaxHelper by Shine er baseret på en abonnementsbetaling. Her betaler Brugeren for at få et værktøj til at hjælpe med sin moms, se mere under punkt 6. Virksomheden har forskellige priser afhængig af betalingsperioden og antallet af posteringer i Brugerens senest afsluttede regnskabsår. De gældende priser vil fremgå på www.taxhelper.dk/taxhelper-business-pris. Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre prisen og tilbyde rabatter løbende. Hvis Kunden ikke betaler prisen for medlemskabet forbeholder Virksomheden sig retten til at fjerne adgangen til servicen, som er beskrevet i punkt 6.2.
Hjemmesiden modtager betaling fra Dankort, Visa, Mastercard og andre gængse betalingskort. Virksomheden betaler det gebyr, der opkræves af betalingsindløser (dem der formidler betaling over kreditkort). Kunden betaler selv eventuelle andre gebyrer, som egen kortudsteder derudover måtte opkræve.
4.1 Tilmelding
Kunden kan tilmelde sig TaxHelper by Shine på Hjemmesiden. Abonnementet begynder samme dag, som Kunden tilmelder sig.
4.2 Levering af servicen
Når Kunden har oprettet en konto til sit TaxHelper by Shine og betalt sit abonnement, så får Kunden fuld adgang til værktøjet og dets forslag til optimering af moms. Så snart dette er synligt, betragtes servicen som leveret. For at Kunden kan fortsætte med at bruge værktøjet, skal Kunden sørge for, at der fortsat er forbundet til deres regnskabsprogram.
Virksomheden tjekker for potentielle momsfradrag for alle relevante konti i Brugerens bogføring. Relevante konti kan variere fra kunde til kunde og fra regnskabsprogram til regnskabsprogram, men det vil oftest være Kundens udgiftkonti. Virksomheden forsøger at finde så mange relevante momsfradrag som muligt, men Virksomheden kan ikke garantere, at den finder alle missede momsfradrag i Kundens bogføring. Virksomheden gør sit bedste for at guide Kunden til at lave sin moms så rigtig som mulig, men Virksomheden kan ikke garantere at alle forslag til missede momsfradrag er rigtige.
Køb af medlemskabet giver Kunden en uoverdragelig brugsret til servicen. Brugsretten er personlig og må ikke deles med andre personer eller virksomheder.
4.3 Prøveperiode og reklamation
Virksomheden tilbyder et gratis preview af momstjekket, hvor Kunden kan se nogle eksempler på missede momsfradrag. Hvis Kunden derefter vælger at betale for servicen, så starter abonnementet med det samme og prisen vil blive trukket fra Kundens opsatte betalingskort. Hvis Kunden vælger at starte abonnementet bortfalder også Kundens reklamationsret.
4.4 Fornyelse
Abonnementet bliver automatisk fornyet, indtil Kunden vælger at afmelde sig. Abonnementet fornyes med en ny medlemsperiode af 1 kvartal eller 1 år afhængig af hvilken prismodel, Kunden har valgt.
4.5 Opsigelse
Kunden kan til enhver tid opsige sit TaxHelper by Shine abonnement til udgangen af den nuværende abonnementsperiode. En abonnementsperiode løber i 3 måneder eller 1 år afhængig af prismodel startende fra den dag, hvor Kunden køber abonnementet.
Det betragtes ikke som en opsigelse, hvis Kunden blot fjerner Virksomhedens adgang til dens regnskabssystem. Kunden skal ind på Hjemmesiden og vælge 'Afmeld' under sin profil eller skrive til Virksomheden på asbu@ageras.com.
Hvis Kunden opsiger sit abonnement, vil Kunden miste adgang til TaxHelper by Shine ved udgangen af deres abonnementsperiode.
Virksomheden har retten til at opsige Kundens medlemskab. Kunden vil få besked, hvis det er tilfældet.
4.6 Forbedring
Kunden accepterer at Virksomheden må anvende Kundens regnskabsdata til at forbedre og videreudvikle Hjemmesiden. Dataen anvendes kun internt og deles aldrig med eksterne parter.
Virksomheden er ansvarlig for Produkternes forklaringer og udregninger, men kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for anvendelsen af Hjemmesidens Produkter, herunder men ikke begrænset til at Hjemmesidens Produkter ikke bliver anvendt korrekt af Kunden, f.eks. ved indtastning af forkerte oplysninger. Virksomheden er således ikke ansvarlig for hverken direkte, indirekte eller afledte tab, som Kunden måtte lide som følge af fejlagtig anvendelse af Produkter. Virksomheden er derudover ikke ansvarlig for ethvert indirekte tab, herunder følgetab, tab af fortjeneste, konventionalbod eller tab af data, som Kunden måtte lide som følge af brug af et eller flere Produkt(er).
Virksomheden er ikke ansvarlig for nogen reference, link eller anden henvisning til tredjeparts hjemmeside, som måtte kunne findes på Hjemmesiden, og enhver adgang eller brug af tredjeparters hjemmesider sker for Kundens egen risiko.
Virksomhedens medarbejdere, der udtænker de enkelte Produkter har en uddannelse i økonomi samt arbejdsmæssig erfaring med økonomi. Derudover er alle de skattemæssige dele af Hjemmesiden blevet gennemgået af et revisionshus for at sikre kvaliteten og nøjagtigheden af Hjemmesiden.
Virksomhedens regler for behandling af personoplysninger fremgår af Virksomhedens Privatlivspolitik (https://www.taxhelper.dk/privatlivspolitik-business) samt Virksomhedens Databehandleraftale (https://www.taxhelper.dk/databehandleraftale).
Virksomheden tager forbehold for tryk- og prisfejl. Virksomheden tager derudover forbehold for ændringer af disse Handelsbetingelser, eksempelvis som følge af ændret lovgivning.
Virksomheden er ikke ansvarlig for nedbrud af eller svigtende adgang til Hjemmesiden, nedbrud i strømforsyning eller internetforbindelse, hærværk på systemet (både fysisk såvel som computervirus og hacking) eller andre forhold og omstændigheder, som er uden for Virksomhedens kontrol.
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Virksomheden kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal Kunden angive Virksomhedens e-mail adresse asbu@ageras.com.
Enhver tvist der udspringer af Brugerens køb af Produkter eller heraf følgende tvister, herunder disse handelsbetingelsers omfang eller gyldighed, er underlagt dansk ret og skal indbringes for Københavns byret.
Hvis Kunden har nogen spørgsmål, er Kunden altid velkommen til at kontakte os på asbu@ageras.com.
Disse betingelser er sidst opdateret den 12. november 2025